Apollo, the self-driving arm of Chinese tech giant Baidu, has unveiled its latest Robotaxi, setting the stage for large-scale commercialization of the business at relatively low costs.
중국 기술 대기업 바이두 (Baidu)의 자율 주행 아폴로 (Apollo)가 최신 Robotaxi를 공개하여 상대적으로 저렴한 비용으로 비즈니스를 대규모로 상용화 할 수있는 발판을 마련했습니다.
Apollo and BAIC's electric car brand Arcfox jointly unveiled the ride-hailing self-driving car, called Apollo Moon, on Thursday, the fifth generation of such products from Apollo.
Baidu said the Apollo Moon, including the vehicle and driverless kit, costs only CNY 480,000 (USD 75,000), a third of the average cost of an L4 self-driving car.
Apollo와 BAIC의 전기 자동차 브랜드 Arcfox는 목요일에 Apollo의 5세대 제품인 Apollo Moon이라는 승용차를 공동으로 공개했습니다. Baidu는 차량과 무인 키트를 포함한 Apollo Moon의 가격은 L4 자율 주행 차 평균 비용의 3분의 1인 CNY 480,000 (USD 75,000)에 불과하다고 말했습니다.
Apollo Moon uses the 'ANP-Robotaxi' architecture, which not only makes the vehicle kit lightweight but also allows it to share data with smart cars.
ANP stands for Apollo Navigation Pilot, a NOP-like feature powered by Apollo's L4 autonomous driving technology.
Baidu said that on top of ANP, Apollo Moon adds 1 custom LiDAR and corresponding driverless redundancy settings, resulting in a fully driverless capability.
Apollo Moon은 'ANP-Robotaxi'아키텍처를 사용하여 차량 키트를 경량화 했고, 스마트 카와 데이터를 공유 할 수 있습니다. ANP는 Apollo의 L4 자율 주행 기술로 구동되는 NOP와 유사한 기능인 Apollo Navigation Pilot의 약자입니다. Baidu는 ANP 외에도 Apollo Moon이 1개의 사용자 지정 LiDAR 및 해당 무인 이중화 설정을 추가하여 완전한 무인 기능을 제공한다고 말했습니다.
Apollo Moon is 10 times more capable compared to its predecessor, with a 99.99 percent success rate in delivering passengers on complex urban roads, Baidu said, adding that even if one system fails, it ensures that the entire vehicle still executes driving commands and delivers passengers to a safe location.
Apollo Moon vehicles can achieve five years of continuous reliable operations and are able to provide long-term stable self-driving travel services, according to Baidu.
Apollo Moon은 복잡한 도시 도로에서 승객을 운송하는데 99.99 %의 성공률을 기록하며 이전 모델에 비해 10배 더 많은 능력을 가지고 있다고 Baidu는 말했습니다. Baidu에 따르면 Apollo Moon 차량은 5년 동안 지속적으로 안정적인 운행을 달성 할 수 있으며 장기적으로 안정적인 자율 주행 여행 서비스를 제공 할 수 있습니다.
Li Zhenyu, senior vice president of Baidu and general manager of the intelligent driving business group, said that in 2017, Baidu and BAIC reached a strategic cooperation, and the release of Apollo Moon marks a milestone moment in the global self-driving mobility sector.
Baidu and Arcfox also signed a new strategic cooperation agreement today, in which both parties expect to launch 1,000 shared unmanned vehicles in the next three years. "This will help Baidu's Apollo Robotaxi mobility service cover more urban areas within three years and achieve sustainable commercialization goals," Baidu said.
The move comes at a time when Apollo is accelerating its commercialization.
Baidu의 수석 부사장이자 지능형 운전 사업 그룹의 총책임자인 Li Zhenyu는 2017년 Baidu와 BAIC가 전략적 협력에 도달했으며 Apollo Moon의 출시는 글로벌 자율 주행 모빌리티 부문에서 이정표가 되는 순간이라고 말했습니다. Baidu와 Arcfox는 오늘 새로운 전략적 협력 협정에 서명했으며, 양측은 향후 3년 내에 1,000대의 공유 무인 차량을 출시 할 것으로 예상합니다. Baidu는 "이는 Baidu의 Apollo Robotaxi 모빌리티 서비스가 3년 이내에 더 많은 도시 지역을 커버하고 지속 가능한 상업화 목표를 달성하는 데 도움이 될 것"이라고 말했습니다. 이러한 움직임을 통해 Apollo가 로보택시 상용화를 가속화 할 것으로 예상합니다.
On April 19, Apollo announced during the Shanghai Auto Show that a new vehicle with its autonomous driving will be available every month for the second half of the year.
On May 10 Apollo announced that Wei Dong, former CEO of Shouqi Limousine & Chauffeur, joined Baidu as vice president of the Intelligent Driving Business Group and chief safety operations officer of Baidu's Intelligent Driving Business Group. Wei will lead the commercial operations of Baidu's Apollo shared unmanned vehicles, the company said.
4월 19일, 아폴로는 상하이 오토 쇼에서 자율 주행이 가능한 신형 차량이 하반기 동안 매달 출시 될 것이라고 발표했습니다. 5월 10일 아폴로는 Shouqi Limousine & Chauffeur의 전 CEO인 Wei Dong이 Baidu에 지능형 운전 비즈니스 그룹의 부사장이자 Baidu의 지능형 운전 비즈니스 그룹의 최고 안전 운영 책임자로 합류했다고 발표했습니다. Wei는 Baidu의 Apollo 공유 무인 차량의 상업 운영을 이끌 것이라고 회사는 밝혔습니다.
As an industry veteran with years of commercialization experience in shared mobility, Wei will drive the acceleration of Apollo shared unmanned vehicle deployment and commercial operations in China, Baidu said.
Baidu began its involvement in autonomous driving technology eight years ago and was one of the first companies to enter the field in China.
Currently, Baidu's Apollo test fleet has reached 500 vehicles and 2,900 smart driving patents. 221 test licenses have been granted to Apollo, including 179 manned test licenses.
As of April 2021, Apollo L4 level autonomous driving road test mileage had exceeded 10 million kilometers, making it the first Chinese company to reach this threshold.
바이두는 공유 모빌리티 분야에서 수년간 상용화 경험을 쌓은 업계 베테랑으로서 중국에서 아폴로 공유 무인 차량 배치 및 상용 운영을 가속화 할 것이라고 말했다. Baidu는 8년 전에 자율 주행 기술에 참여하기 시작했으며 중국에서 이 분야에 진출한 최초의 기업 중 하나였습니다. 현재 Baidu의 Apollo 테스트 차량은 500대의 차량과 2,900개의 스마트 운전 특허에 도달했습니다. 179개의 유인 테스트 라이선스를 포함하여 221개의 테스트 라이선스가 Apollo에 부여되었습니다. 2021년 4월 현재, Apollo L4 수준의 자율 주행 도로 시험 주행 거리가 천만 킬로미터를 초과하여, 이 기준에 도달 한 최초의 중국 회사가 되었습니다.
출처: https://equalocean.com/news/2021061716373
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