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Baidu

[바이두] 예상보다 좋은 실적(전반적인 바이두 경영 상황)

by 인생오십년 2021. 2. 19.

Baidu Inc. forecast sales that topped estimates as efforts by China’s internet search leader to diversify into the cloud and artificial intelligence businesses start to pay off.

Revenue for the period ending in March will be 26 billion yuan ($4 billion) to 28.5 billion yuan, compared with the 25.9 billion yuan average estimate of analysts. Sales last quarter rose 4.8%, the fastest pace in 2020, fueled by a 52% increase in its non-advertising businesses like AI cloud.

Baidu Inc.는 중국의 인터넷 시장 리더입니다. 클라우드로 다각화하려는 노력과 인공 지능 비즈니스가 성과를 거두기 시작하면서 예상치를 초과 한 매출을 예측했습니다. 3월까지의 수익은 260억 위안 (40억 달러, 4조 4,276억 원)에서 285억 위안(4조 8,840억 4,500만 원)으로 분석가들의 평균 추정치인 258억 위안보다 높게 나왔습니다. 지난 분기 매출은 AI 클라우드와 같은 비광고 비즈니스의 52% 증가에 힘 입어 2020년 가장 빠른 속도인 4.8% 기록했습니다.

Pulling out of Nosedive

Baidu's December-quarter revenue grew the fastest in 2020

Baidu의 12월 분기 수익은 2020년에 가장 빠르게 성장했습니다.

 

Source: Bloomberg

Once one of China’s big three technology titans alongside Alibaba Group Holding Ltd. and Tencent Holdings Ltd., Baidu is playing catch up as the country’s internet users increasingly shift from desktop to mobile. With up-and-coming rivals like TikTok owner ByteDance Ltd. taking a larger share of China’s online advertising market, the company is instead repositioning itself as an AI tech provider with mature use cases.

Alibaba Group Holding Ltd. 및 Tencent Holdings Ltd.와 함께 중국의 3대 기술 거물 중 하나였던 Baidu는 중국의 인터넷 사용자가 데스크톱에서 모바일로 점차 이동함에 따라 뒤쳐졌었습니다. TikTok 소유주인 ByteDance Ltd.와 같은 떠오르는 라이벌이 중국의 온라인 광고 시장에서 더 큰 점유율을 차지하면서, 바이두는 대신 진보된 AI 기술 제공 업체로 자리 매김하고 있습니다.

 

“Our long-term commitment in technology research has made Baidu a leading AI ecology company,” founder Robin Li said after the earnings report, according to an internal memo viewed by Bloomberg News. He said Baidu’s core R&D investment was equivalent to around a fifth of its 2020 revenue.

블룸버그 뉴스가 검토 한 내부 자료에 따르면 “기술 연구에 대한 장기적인 노력 덕분에 Baidu는 선도적인 AI 회사가 되었습니다." 그는 Baidu의 핵심 R&D 투자가 2020년 매출의 약 5분의1에 해당한다고 말했습니다.

 

Shares of Baidu have surged nearly threefold from their March lows as China’s rebound from the pandemic drove ad spending and the company took steps to monetize its suite of AI technologies. The stock gained more than 3% in after-hours trading.

바이두의 주가는 코로나19 이후 중국의 반등에서 광고 지출을 주도하고 회사가 AI기술 제품군을 수익화하기 위한 조치를 취함에 따라 3월 최저치에서 거의 3배 급등했습니다. 

The internet giant has over the years sunk billions of dollars into areas from language learning to voice interaction and autonomous driving, betting on smart devices and vehicles of the future. Now, aided by years of investment and Beijing’s bid to build smart nationwide infrastructure, these efforts are finally paying off. In January, the company announced it’s teaming up with Zhejiang Geely Holding Group to produce smart electric vehicles, prompting analysts to hike their value estimates for Baidu’s self-driving unit Apollo.

인터넷 거인은 수년 동안 언어 학습에서 음성 상호 작용 및 자율 주행, 미래의 스마트 장치 및 차량에 베팅에 이르기까지 수십억 달러를 투자했습니다. 이제 수년간의 투자와 스마트 인프라 구축을 위한 베이징의 노력에 힘 입어 이러한 노력이 마침내 성과를 거두고 있습니다. 1월에 회사는 Zhejiang Geely Holding Group과 협력하여 스마트 전기 자동차를 생산한다고 발표하면서 분석가들이 Baidu의 자율 주행 장치인 Apollo에 대한 가치 추정치를 높이도록 자극했습니다.

 

 

Executives told analysts on a call Thursday that Baidu’s Apollo-powered software will help differentiate its EV from rivals. The venture with Geely already has a chief executive officer on board and has picked the brand of the vehicle, which will take three years to deliver, Li said.

경영진은 목요일 전화에서 Baidu의 Apollo기반 소프트웨어가 EV를 라이벌과 차별화하는데 도움이 될 것이라고 분석가들에게 말했습니다. Geely 최고 경영자는 인도하는데 3년이 걸릴 것이라고 말했습니다.


“For EV, AI, they are not stories anymore,” said Tian X Hou, founder of research firm TH Capital. “They are real and have already started to monetize.”

연구 기관인 TH Capital의 설립자인 Tian X Hou는 “EV, AI의 경우 이제 동화 속 이야기가 아닙니다. 이건 진짜고 이미 수익을 창출하기 시작했습니다."


With its AI applications still in the early stages and R&D investments likely to keep compressing margins, Baidu has sought external capital to bankroll its expansion. Last year, the company’s smart speaker division received its first independent financing round at a $2.9 billion value. It has recently reached out to investors including IDG Capital and GGV Capital to raise funds for its AI chips unit ahead of a potential spinoff of the business, people familiar with the matter have said.

AI 애플리케이션이 아직 초기 단계에 있고 R&D 투자가 마진을 계속 축소할 가능성이 있는 상황에서 Baidu는 확장 자금을 조달하기 위해 외부 자본을 모색했습니다. 작년에 이 회사의 스마트 스피커 사업부는 29억 달러의 가치로 첫 번째 독립 자금 조달에 성공했습니다. 최근에 IDG 캐피탈과 GGV 캐피탈을 투자한 투자자들에게 사업 분할 가능성에 앞서 AI 칩 유닛에 대한 자금을 조달하기 위해 준비하고 있습니다.

 

At the same time, Baidu is seeking to raise another $3 billion in its biggest syndicated loan deal, Bloomberg News reported last week. Those funding efforts precede a Hong Kong share sale that’s said to be on track to raise $3.5 billion.

동시에 Baidu는 가장 큰 신디케이트 대출 거래에서 30억 달러를 더 모으려고한다고 지난주 Bloomberg News가 보도했습니다. 이러한 자금 조달 노력은 35억 달러를 모금 할 것이라고 알려진 홍콩 주식 상장에 앞서 진행되고 있습니다.

 

Revenue from Baidu’s Netflix-style platform iQiyi Inc. fell 0.5% in the period ended December, a second consecutive quarter of declines as Chinese internet users shifted to other social media services like ByteDance’s Douyin. Sales this quarter may drop as much as 8%, the company said.

Baidu의 넷플릭스 스타일 플랫폼인 iQiyi Inc.의 매출은 중국 인터넷 사용자가 ByteDance의 Douyin과 같은 다른 소셜 미디어 서비스로 이동함에 따라 2분기 연속 감소한 12월 말 기간에 0.5% 감소했습니다. 이번 분기 매출은 8%까지 떨어질 수 있다고 회사는 말했습니다.

 

Baidu apps accounted for 8% of Chinese users’ time spent in December, half that of ByteDance’s 16% share, according to researcher QuestMobile. To compete, its flagship search app is morphing into an all-encompassing social platform not unlike Tencent’s WeChat, and the company is close to completing its $3.6 billion acquisition of Joyy Inc.’s YY live-streaming network.

연구원 QuestMobile에 따르면 Baidu앱은 12월 중국 사용자의 8%를 차지했으며 이는 ByteDance의 16% 점유율의 절반입니다. 경쟁을 위해 자사의 주력 검색 앱은 Tencent의 WeChat과 다르지 않은 포괄적인 소셜 플랫폼으로 변모하고 있으며 Joyy Inc.의 YY 라이브 스트리밍 네트워크에 대한 36억 달러 인수를 거의 완료했습니다.

 

“We should be concerned that online marketing growth remains weak, because this is Baidu’s most profitable revenue stream,” said Bloomberg Intelligence senior analyst Vey-Sern Ling. “Non-marketing businesses like hardware and cloud may drive sales growth but will do little for profits. The same is true for newer initiatives like electric vehicles.”

Bloomberg Intelligence의 수석 분석가인 Vey-Sern Ling은 "온라인 마케팅 성장이 여전히 부진하다는 사실을 염려해야합니다. 이는 Baidu의 가장 수익성있는 수익원이기 때문입니다." 라고 말했습니다. “하드웨어 및 클라우드와 같은 비마케팅 비즈니스는 매출 성장을 주도 할 수 있지만 이익이 거의 나지 않습니다. 전기 자동차와 같은 새로운 시장 진입도 마찬가지입니다.”

 

— With assistance by Andrew Pollack

 

출처: www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-17/baidu-s-revenue-beat-estimates-as-core-search-business-recovers

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