본문 바로가기
Baidu

[바이두]바이두 캘리포니아 자율주행 승인, 아크인베스트 매입 현황

by 인생오십년 2021. 1. 28.

1. OAKLAND, Calif (Reuters) - Baidu Inc has received a permit from the state of California to test self-driving cars without a driver behind the wheel, the state's Department of Motor Vehicles said on Wednesday.

출처: 캘리포니아 주 오클랜드 (로이터)

 

바이두 (Baidu Inc)가 캘리포니아 주로부터 운전자없이 자율 주행 차를 테스트 할 수 있는 허가를 받았다고 밝혔다.

 

Although self-driving vehicles are designed to eliminate the need for a driver, most testing thus far has been with a safety driver behind the wheel who can take over in case of emergency. Currently, 58 companies have permits in California to test self-driving cars with such a backup driver, including most major automakers and Apple Inc.

 

자율 주행 차량은 운전자가 필요없도록 설계되었지만 지금까지 대부분의 테스트는 긴급 상황에 대처할 수 있는 운전자가 운전석을 맡은 상태였다. 현재 캘리포니아에서는 대부분의 주요 자동차 제조업체와 Apple Inc.를 포함하여 58개 회사가 이러한 백업 드라이버로 자율 주행 자동차를 테스트 할 수있는 허가를 받았다.

 

Baidu is the sixth company to have a permit to test without a driver behind the wheel. The permit allows it to test three autonomous vehicles on specified streets within Sunnyvale, Santa Clara County.

According to Baidu, it will be using two different models of cars for testing its self-driving system, the Lincoln MKZ sedan and the Chrysler Pacifica van.

 

바이두는 운전자 없이 테스트 할 수있는 허가를 받은 여섯 번째 회사다. 이 허가를 통해 산타 클라라 카운티의 서니 베일 내 지정된 거리에서 자율 주행 차량 3대를 테스트 할 수 있게 되었다. Baidu에 따르면 자율 주행 시스템을 테스트하기 위해 Lincoln MKZ 세단과 Chrysler Pacifica 밴 두 가지 모델을 사용할 예정이라고 한다.

 

The Chinese search engine leader has 500 self-driving cars testing mostly in China and some in the United States with safety drivers.

It has not said when it will start testing without a driver in California.

Baidu said it already has been testing cars on public streets of the city of Changsha, Hunan Province, without a driver behind the wheel, and has received a license to test empty self-driving cars in the Chinese capital of Beijing.

 

중국 검색 엔진 리더 바이두는 500대의 자율 주행 차를 주로 중국에서 테스트하고 있으며, 일부는 미국에서 운전자를 두고 테스트하고 있다. 캘리포니아에서 운전자 없이 언제 테스트를 시작할 지에 대해서는 언급하지 않았다. 바이두는 이미 후난 성 창사시의 공공 도로에서 운전자 없이 자동차를 테스트하고 있으며, 중국 수도 베이징에서 운전자 없는 자율 주행 자동차를 테스트 할 수있는 면허를 받았다고 밝혔다.

 

It also runs a robotaxi service open to the public in Changsha, Beijing, and the city of Cangzhou in the northern Hebei Province, but with a safety driver behind the wheel.

(Reporting by Jane Lanhee Lee, in Oakland and Munsif Vengattil in Bengaluru; Editing by Vinay Dwivedi and Marguerita Choy)

 

또한 베이징 창사와 허베이 성 북부 창 저우시에서 대중에게 공개되는 robotaxi 서비스를 운영하고 있고, 이는 운전자 있는 자율주행 차량이다..

 

2. 소규모지만 지속적으로 아크가 매입하던 것을 중단하고 비중 조정에 나서고 있습니다. 수익이 난 상태도 아닌데 이런 모습은 매집이 끝난것으로 해석해야 한다고 봅니다. 

 

3. 나스닥 및 다우지수 폭락에 따른 주가하락으로 바이두 자체의 벨류에이션 문제는 아닌 것으로 판단됩니다. 제가 보고 있던 지지선인 250은 가볍게 뚫리고 겨우 볼린저 밴드 중단에서 지지받은 모습입니다. 거래량이 크지 않아 이게 추세로 이어질 가능성은 낮습니다. 

댓글