In Luminar's earliest days, Russell built a Silicon Valley hacker-house network, or a coliving space for entrepreneurs. He found himself working among other "smart folks" he could vet as future Luminar employees. The benefits were twofold, he said: It was the most cost-effective way for him to start building a lab, as well as a side business to help finance it.
루미나 초기에 러셀은 실리콘벨리 해커 하우스 네트워크(또는 기업가를 위한 공간)를 만들었습니다. 그는 미래의 루미나 직원이 될 수 있는 "똑똑한 사람들"과 함께 일하고 있다는 것을 알게되었습니다. 이것은 가장 효율적인 연구실을 꾸리는 방법이었고, 재정적으로도 도움이 되었습니다.
Russell eventually hired engineers and scaled things up, but he was in no rush.
The warehouse where Luminar does its range testing. Biz Carson/Business Insider
"There's a reason we've been in stealth so long," Russell told Insider in 2017, the year the company finally started facing the public. At the time, it had raised $36 million from venture capitalists including GVA Capital, Canvas Ventures, and the 1517 Fund, a venture firm backed by Thiel. "If we announced our plans five years ago, everybody would be doing this," he said.
러셀은 결국 엔지니어를 고용하고 규모를 확장했지만 서두르지 않았습니다. 러셀은 2017년 인사이더 인터뷰에서 "우리는 스텔스 상태로 오랬동안 있었다."라고 했습니다. 당시 GVA Capital, Canvas Ventures, 및 피터 틸이 지원하는 벤처 기업인 1517 펀드를 포함한 벤처 자본가들로부터 3,600만 달러를 모금했습니다.
"만약 우리가 5년전에 이 계획을 발표했다면 모든 사람들이 투자했을 것."이라고 러셀은 말했습니다.
Innovation for Russell meant having patience to build a better lidar system that would advance an industry while saving lives. At the time, he said the company had tried 2,000 ways to construct a lidar system before deciding on a functional one that could be manufactured.
Russell eschewed traditional lidar designs and built a new one on a different wavelength and with the chemical compound indium gallium arsenide instead of the typical silicon — more powerful but still safe for eyes. Luminar says its system provides a full seven seconds for a self-driving system to react to an object 250 meters away, longer than its competitors.
러셀의 혁신은 인내심을 가지고 산업을 발전시키면서 더 많은 생명을 구하는 시스템을 만드는 것이었습니다. 당시 그는 회사가 제조 가능한 시스템을 결정하기 전에, 라이다 시스템을 구축하기 위해 2,000가지 방법을 시도했다고 말했습니다.
러셀은 기존의 라이다 디자인을 피하고 다른 파장과 일반적인 실리콘 대신 화합물(인듐, 갈륨, 비소)을 이용하여 새롭게 디자인 했습니다. 더 좋은 성능을 보이지만 눈에 안전한 장치입니다. 루미나는 자사 시스템이 경쟁사보다 더 긴 250m를 탐지하며, 7초 안에 물체에 반응한다고 합니다.
Luminar's lidar breakthroughs are a result of Russell's unique mindset. He thinks broadly from the bottom up while disregarding the norms of conventional thought, Jun Hong Heng of Crescent Cove Advisors, one of Luminar's earliest investors, told Insider. According to him, Russell begins his thought process by asking seemingly mundane questions and challenges traditional thinking by asking why things need to be done a certain way.
"Not only is he thinking 'outside the box,' Austin is completely discarding the 'box,'" he said.
루미나의 라이다 혁신은 러셀의 독특한 사고방식의 결과입니다. 루미나의 초기 투자자 중 한 명인 크리센트 코브 어드바이저의 Jun Hong Heng은 기존 규범을 무시하면서 아래에서 위로 넓게 생각한다고 말했습니다. 그는 러셀이 겉보기에 평범해 보이는 질문으로, 일이 특정 방식으로 이루어저야 하는 이유를 물음으로써 전통적인 사고에 도전합니다.
"그는 상자 밖이라고 생각할뿐만 아니라 그 상자를 완전히 버리고 있습니다."
When I asked Russell to sum up what it took to be Luminar's CEO in three qualities, he thought before answering for so long that I thought our Zoom meeting had frozen.
Eventually, he replied: a deep technical understanding, a passion for safety and autonomy, and a relentless desire to win. It also means a lack of sleep; Russell estimates he works 80 to 120 hours a week, saying Saturday mornings are when he's in his Zen mode. It's not enough for Russell to just develop the right and best technology; he needs to see through on its implementation until he's achieved his vision of ending automobile accidents.
러셀에게 루미나의 CEO가 되는 데 필요한 세 가지를 요약해 달라고 했을 때 그는 오래 고심했습니다. 결국 그는 깊은 기술적 이해, 안전과 자율성에 대한 열정, 승리를 향한 끊임없는 열망으로 대답했습니다. 그것은 또한 수면 부족을 의미합니다. 러셀은 일주일에 80~120시간을 일하며 토요일 아침은 젠 모드(?)라고 합니다. 러셀은 최고의 기술을 개발하는 것만으로는 충분하지 않다고 말합니다. 그가 자동차 사고를 끝내겠다는 비전을 달성할 때까지 그 구현 과정을 계속 탐구할 것입니다.
For the past year or two, going public had been on Russell's mind, he said. But the timing wasn't quite right. That all changed in May, when both Russell and the auto industry hit an important milestone. The deal with Volvo to use Luminar's lidar in vehicles as part of its advanced driver-assistance system, beginning in 2022, was the first instance of an automaker committing to equip its production vehicles with lidar sensors. (Mercedes-Benz and BMW also have plans to add lidar.)
A Volvo spokesperson told Insider that Luminar "is a clear leader" in lidar and perception technology. "The technology is what Volvo needs to introduce safe autonomous drive to its customers on its next generation platform."
러셀은 지난 1~2년 동안 상장을 염두에 두고 있었다고 말했습니다. 하지만 타이밍이 맞지 않았습니다. 러셀과 자동차 업계가 이정표를 세웠던 모든 것은 5월에 바뀌었습니다. (아마 코로나를 말하는 것 같습니다.)
2022년 차량에 루미나의 라이다를 고급 운전자 지원 시스템의 일부로 사용하기로 한 볼보와의 계약을 시작으로, 벤츠와 BMW도 계획에 참여했습니다. 볼보 대변인은 루미나가 라이다 및 인식 기술분야에서 "명확한 리더"라고 말했습니다.
"이 기술은 볼보가 차세대 플랫폼에서 고객에게 안전한 자율주행을 도입하는데 필수적이다."
Russell told Insider in August, when Luminar announced its SPAC deal, that he felt a reverse merger was more appealing than a traditional IPO because it offered more certainty around the money Luminar could raise and the valuation it could receive. It also helped that financial markets had recovered, reverse mergers had become more popular, and Gores — the SPAC Luminar merged with — had tech and automotive expertise, he added.
With a reverse merger, a private company has to negotiate a sale price only with the SPAC, though institutional investors may also pitch in. Gores raised $400 million, and a group of investors including Thiel, Volvo Cars Tech Fund, and VectoIQ raised an additional $170 million, Insider's Mark Matousek reported.
러셀은 루미나가 스팩 상장을 발표한 지난 8월, 인사이더에서 루미나가 모금 할 수 있는 자금과 받을 수 있는 가치에 대해 전통적인 IPO보다 스팩 상장이 더 매력적이라고 말했습니다. 또한 금융 시장이 회복되고 역합병이 더 인기를 얻었으며, 고어스는 기술 및 자동차 전문지식을 보유하고 있다고 덧붙였습니다.
고어스는 4억 달러를 모금했고 피터 틸, 볼보 펀드, VectoIQ를 포함한 투자자 그룹이 추가 자금을 모금했습니다. (인사이더의 마크 마토섹은 $170 million로 추정)
Russell said he thought the concept of SPAC IPOs was here to stay.
"It enables you to be able to tap into the public markets and establish a smoother, more sensical approach generally than a traditional IPO, and much more quickly," he said. "I think it's the future of IPOs."
러셀은 스팩 상장의 개념이 여기에 남아 있다고 말했습니다.
"공개 시장에 진출 할 수 있고 일반적으로 기존 IPO보다 더 부드럽고 감각적이며 훨씬 빠르게 접근 할 수 있습니다. 저는 스팩이 IPO의 미래라고 생각합니다."
-4부에서 계속-
'Luminar Technologies' 카테고리의 다른 글
[루미나] Businessinsider - 일론 머스크가 멸망할 기술이라 말했던 라이다로 일어선 청년 "오스틴 러셀" 4부 -완- (0) | 2021.01.22 |
---|---|
[루미나] 20210121차트 및 공매도 분석 (0) | 2021.01.21 |
[루미나] Businessinsider - 일론 머스크가 멸망할 기술이라 말했던 라이다로 일어선 청년 "오스틴 러셀" 2부 (0) | 2021.01.20 |
[루미나] Businessinsider - 일론 머스크가 멸망할 기술이라 말했던 라이다로 일어선 청년 "오스틴 러셀" 1부 (0) | 2021.01.19 |
[루미나] 5년 뒤 목표주가 1,000달러에 대한 분석 (수정) (3) | 2021.01.14 |
댓글