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Luminar Technologies

[루미나] Businessinsider - 일론 머스크가 멸망할 기술이라 말했던 라이다로 일어선 청년 "오스틴 러셀" 4부 -완-

by 인생오십년 2021. 1. 22.

Like many high-tech startups, Luminar was unprofitable. Revenues rose by nearly $ 1 million to $ 12.6 million in 2019, but lost $ 94.7 million, according to a report by the Securities and Exchange Commission. The autonomous vehicle industry is still at an early stage of research and development. Luminar does not expect profitability until 2022 at the earliest when the Volvo manufacturing contract begins.

 

Competitor Velodyne is also listed on the stock exchange and lidar startup Aeva is also planning an IPO. Tristan Gerra, an analyst at Robert W. Baird, expects more and more companies to invest in the lidar area.

 

Luminar could position itself between the high-end lidar technologies and the mass market, which is dominated by Velodyne. According to analyst Gerra, Velodyne's market is likely to be larger as the company also targets applications outside of the automotive sector. Velodyne forecast sales of $ 101 million in 2020. At Luminar, it's only $ 15.2 million.

 

많은 하이테크 스타트업 기업들과 마찬가지로 Luminar는 수익성이 없었습니다. 증권거래위원회 (Securities and Exchange Commission)의 보고서에 따르면 매출은 2019년에 거의 1백만 달러 증가한 1,260만 달러였지만 손익은 9,470만 달러의 손실을 입었습니다. 자율 주행 차 산업은 아직 연구 개발 초기 단계에 있습니다. Luminar는 볼보 제조 계약이 시작되는 2022년까지 수익성이 없다고 봐야 합니다. 

 

경쟁사 벨로다인도 증권거래소에 상장되어 있으며, 라이더 스타트 업인 Aeva도 IPO를 계획하고 있습니다. Robert W. Baird의 분석가인 Tristan Gerra는 점점 더 많은 기업이 라이더 부문에 투자 할 것으로 예상한다고 합니다.

 

 

Luminar는 고급 라이더 기술과 Velodyne이 지배하는 대중 시장 사이에 위치 한다고 말할 수 있습니다. 분석가 Gerra에 따르면 Velodyne의 시장은 자동차 부문 이외의 애플리케이션을 대상으로하기 때문에 더 커질 것으로 전망합니다. 벨로 다인은 2020년 매출 1억 1백만 달러(1,113억 200만 원)를 예상한다고 합니다. Luminar는 1,520만 달러(167억 5,040만 원)에 불과합니다.

 

At best, Luminar could dominate the top end of the lidar market, Gerra said. Russell believes Luminar can do just that. This is to be achieved by a lidar system that is both more powerful and less expensive. Deutsche Bank expects Luminar to be the leader in lidar solutions by 2030.

 

최상의 조건은 Luminar가 라이더 시장의 최상위권을 장악 하는 것이라고 분석가 Gerra는 말했습니다. Russell은 Luminar는 가능하다고 말합니다. 더 강력하고 저렴한 라이더 시스템을 통해,  Deutsche Bank는 Luminar가 2030년까지 라이더 솔루션의 리더가 될 것으로 예상한다고 합니다.

 

"Luminar is one of the few automotive-grade lidar solutions available with sufficient performance to allow autobahn-speed vehicles to be autonomous at an acceptable cost," said Emmanuel Rosner, senior US auto technology analyst at Deutsche Bank. "Many competing companies either offer a shorter scope or will only be ready for production in a few years."

 

Deutsche Bank의 미국 자동차 기술 분석가 Emmanuel Rosner는 "Luminar는 아우토반 속도로 차량이 적절한 비용의 자율 주행을 할 수 있도록 충분한 성능을 제공하는 몇 안되는 자동차 라이더 솔루션 중 하나입니다"라고 말했습니다. "많은 경쟁사들이 더 짧은 범위를 제공하거나 몇 년 안에 생산 준비가 될 것입니다."

 

Luminar's eight years of advancement and technological breakthroughs point to a bright future. Whether Russell's status as a billionaire will continue also depends on Luminar's success. "We have it all set up for us: the technology, the economics, the financial support, the business, the estimated $ 1.3 billion backlog," he said. "What remains to be done has to be delivered."

 

Luminar의 8년간의 발전과 기술적 혁신은 밝은 미래를 약속합니다. 억만 장자로서 Russell의 지위가 계속 될지 여부는 Luminar의 성공에 달려 있습니다. 그는 "기술, 경제, 재정 지원, 비즈니스, 약 13억 달러의 잔고 등 모든 것이 우리를 위해 설정되었습니다."라고 말했습니다.

"우리의 결과물이 자동차 회사에 전달 될 일만 남았습니다."

 

출처: Businessinsider

 

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